flea for all

Chilly flea on Saturday. It rained lightly for a few hours straight so thank you if you dropped by in the chilly weather just to get a watch from me <3 !

Spotted a few people wearing my watches! This is a really old one from over a year ago! Treble in Black in one of the old frames, which I completely LOVE. Striving to find similar ones to bring :D ! Also, there’s a loyalty discount for regulars! Wear your Nakedglory to the flea to get $2 off your new purchase (: !


Shaun and his girlfriend, Jasmine, dropped by to accompany during the flea! As is customary (for me, anyway), I’ll always treat whomever stuck it out with me til the end to a good meal. Last week, I had a kick-ass meal with Edward at Shokudo (their standards have really gone back up; Will blog about it on my next trip there), so this time, I brought them to Itacho at Ion. It was Shaun’s virgin trip to Itacho LOL. Prior to this, he’d heard me rave about Itacho non-stop so suffice to say he was curious.

I really like the wasabi there! It’s not weak and bland at all; I love a good wasabi kick. My wasabi mix is usually equally parts wasabi and sauce, so it turns into a paste / thick dipping sauce of sorts. Maximum kick is how I like it :D !


Octopus Sashimi (not bad!) and this Avocada & Soft Shell Crab roll, which was creamy and filling. Quite liked it!


Stuffed Baked Crab. This is seriously good! It’s basically filled with sticky rice and stuffed with chopped mushrooms, crabmeat and awesomeness. Oh and some sort of creamy sauce that’s just barely there, but brings it all together fabulously. It’s only $6 for one of these, and it’ll fill you up quickly. Must try!

My favourite part about the Itacho menu is their super unique sushis. My absolute favourites are: Squid leg (pictured above), Dorsal Fin (LOVE THIS), Soya Salmon and the Seared Kobayashi Beef (pictured below). You gotta try out the Sea Eel sushi too! It’s a long-ass piece of eel, approx 20cm long, no joke :D ! Sorry I didn’t manage to take more pictures of the sushis, I was starving ;P

Star of the meal: Seared Kobayashi Beef sushi ($4.80 each on sale price). It’s topped with a little garlic and the beef just melts in your mouth. Soft and that marbling @_@ .. completely amazeballs. Try this out if you’re ever there!

Other good stuff: Prawn Tempura ($5 for 3 pieces), Crab Chawanmushi, Unagi Don bowl.

So far, I’ve been to Itacho at Bugis (Meh this branch’s food is not good at all), Ion and Jcube. Last one’s still my favourite. Always consistent with the quality of food :D ! Ion was pretty good too but my brother says the Changi one’s the best. Once I try it out (and let’s face it, I’m a big Itacho fan so I probably will anyway), I’ll let you guys know ^_^.

Wild Ones Geometric Pullover
(paired with an upcoming gem-encrusted necklace)

Hmkay to end this off, I had a short 1.5h long shoot before the flea. The turn out’s looking real good; I’m starting to love last-minute shoots cause’ it really forces you to deal with whatever cards you’re dealt. It was raining and thus that seriously limited the spaces we could shoot at, but we made it work. Thank you once again Lynn for being so patience and awesome to work with ^_^!

Hmkay gonna start working on replying emails soon, thank you all for your patience! I don’t usually reply emails over the weekend but I’m gonna try to do so to cut down on the overlapping ones. Stay tuned for a massive sales post as well, probably going to shoot pics over the next few days I hope :D ! Hmkay ttyl ~



Nakedglory





Csquare


Plain Vanilla Bakery




Lcube




Little House of Dreams



When I was Four



Katrina Alana




Murdoodles

The Little Dröm Store

Swiss Army Fries


And a smattering of other good stuff. Here’s what you missed if you didn’t drop by the fabulous Public Garden Flea this weekend ! Seriously good stuff, there was a lot of booths I didn’t manage to photograph cause I couldn’t leave my mine too often, but it truly was one of the better fleas I’d been to.

I’ll update this later with snippets of info (if I have any) of the booths (: ! On a side note, went to the clinic and spent $430+, my heart hurts as much as my wallet. Also, I went to get a Cervical Cancer Vaccination shot (Guardisil), cause’ I’m of age and cancer runs pretty rampant in my family. So why not, right? Better safe than sorry, cliche as it may be.

Gaurdisil is a 3-shot process. You’ll get your 2nd shot approximately two months after your first, followed by the third shot 6 months down the road. I’m petrified of needles cause a) I have no balls and b) I have no balls so I was just trying not be a giant pussy when she shot me lol. I just sat there quivering in silence LOL how noob right T_T.

That said, my left arm is ached like a little bitch for a few hours, now it’s just feels quite bruised where she pricked me. The doctor said that out of the thousands that have taken this shot, only about 3 people died due to allergic reactions. Hopefully I won’t swell up like a balloon animal over the next few days. If I do, hide my stash! Joking. Kinda.

Also, it’s my very first visit to a gynae, who happened to be a guy. I don’t quite know how to feel about it. On one hand, your brain knows he’s a doctor but on the other, it’s like shit some guy I don’t even know is going to take a damn good look inside my hooha @_@. It was slightly awkward on my end, but he was pretty professional about it so *shrugs*

ANYHOO(ha #SELFLOL), thanks a bunch to those who dropped by (: ! Really appreciate the support you guys T_T. That said, ever since I spruced up my display, I’ve been getting a lot of offers to set up booths and stores/stalls here and there. I was offered a small space in town and I have to say I’m damn tempted. It’s my chance to say “YES I OWN A STORE!”. It’s a freakin’ dream come true, something I can cross off my bucket list, y/n? But I’m about to start school, so I’m obviously pretty torn. Oh well, just something I’m seriously considering. Do support me if I do go about doing it okay T_T!!!

Hmkay I have to run now (literally). The boyfriend is making me run around cause he “wants” to lose weight. Quotation marks are there simply because he basically inhales whatever food is set down in front of him -_- .

Alright, ttyl, will be replying all emails by tonight!

P.S – LOL okay I realized a combined post about a flea market + gynae visit is kinda fucked up HAHAHAHA okay I’ll move the gynae parts to the next blogpost okay #TROLLOLol



nakedglory.com

Revamped the site so hopefully it’s much easier to navigate now. Also included a new ‘Events’ tab so you can check up on where and when we’ll be having our fleas :D

Speaking of which, we’ll be at two locations this weekend!

Saturday, 20th July 13′

  • Scape Bazaar (outside Gong Cha) – 12pm til 8pm
  • Public Garden at National Museum of Singapore – 1pm til 7pm

Sunday, 21st July 13′

  • Public Garden at National Museum of Singapore – 1pm til 7pm

Sneaks will be up tomorrow by today/tomorrow, so stay close! 7 new petites will be up for sale, two of which .. change freakin’ COLOUR when worn. One of them is a shade of rust when cold, but turns green when worn. Heat it up with your palms some more and it turns aquamarine then finally a deep lovely blue. DAMN. CHIO. I CAN’T EVEN AOSIJDAOIDJ!! 5 pieces each only. Second one turns a super bright lovely royal blue/purple when worn, then a super dark blue when heated further. Stay tuned ;) !






Check out our kick-ass new display :D !!!! Turned out way better than I’d expected; spent a bomb on these and I’m so freakin’ relieved that it came together in the end :’) ! Response at Public Garden was a lot better than I’d anticipated; to the readers that dropped by just to check out the new merchandise – thanks so very much T_T!! Special thanks to the super-nice Vanessa who actually went all the way to Macs to get me a drink cause I was alone at the booth. Fucking grateful, I have the best readers :’) !

Also, this was my first time at a Public Garden flea despite hearing so much about them. There was a fair amount of vendors but all their goods were pretty awesome! Lotsa vintage and I mean LOTS. Handmade dresses and tops and even painstakingly sourced vintage shoes and bags D: ! Plenty of local designers too with their handmade stationary; was pretty tempted to get a few handmade notebooks.

Another good thing about Public Garden Fleas is that they curate and screen vendors before they’re allowed to set up / are invited to set up at the fleas, so you can expect better quality and more uniqueness. Definitely a plus point. Do try to drop by their events, it was quite a pleasant surprise to see so many lovely things all in one place so I’m pretty sure you guys will like it too :D !

Tried out the Dottinghill tattoo from this post! Really good staying power, this is after about 30 hours of hard wear. I say hard because I was moving around and sweating and carrying lotsa shit, and still it stayed on throughout!

Quite impressed! Get them at Minikin shops or online at Dottinghill.com.



Totally random, but I bought this fucking cute faux-grass-covered llama just after having my lunch. HOW CUTE IS THIS SHIT OMG LOOK AT THAT LITTLE FAT BUTT HAHAHAHA !!!!!! Gonna put this on my display at my upcoming booth at Scape to attract girls HAHAHAHA 95% sure that’ll work! Marketing ftw lol.

On a unrelated side note, I’m still editing the pics from the impromptu Foundry&Co Photoshoot, but I gotta say they turned out pretty freakin’ awesome! Stay tuned for more ;)!

Hmkay it’s a rainy Sunday here at Tampines, hoppe y’all are having a good weekend ^_^!


Sold off my clothes, bags and accessories two days ago at the Restore Flea by Freemansland! Thank you all for dropping by and helping me to clear my massive amount of clothes :D ! I went there with a FULL gigantic suitcase AND an additional ikea baggy (the giant blue one that can fit about 6 babies)! When I left I only had had half the suitcase left :D!



Sunglasses galore from:

Untitled Label


Lotsa quirky, preloved + vintage stuff at this flea :D





Cute ponies and interesting badges from:

Shopelectrik



Even cuter Avengers badges, earrings and a massive amount of arm candy from:

The Heart Affair


Handmade Robot Crayons from Swiss Army Fries! I love this shop!!! How cute are their namecards? Every single piece is different! Check out all their interesting goods (I personally love those hair ties and ring erasers) here:

Swiss Army Fries

Ah sorry for the abrupt ending I gtg to the doctor for awhile my throat is killing me tsk will be back later to polish / neaten up this post AFK





ASOS Triple Spike Bracelet and Oasis Fox Ear Studs arrived! Was about 8 working days late lor I was starting to freak out a little actually. Glad it arrived early to nullify my shitty day. Actually that’s one fox stud and one racoon stud HAHA I was wearing one of the fox studs when I took this shot LOL ENTHU MAX!

Loving the spike bracelet! I was expecting the spikes to be a lot bigger but hey this size is surprisingly dainty. Like.

Have updated the rest of the post LOL sorry I’m (hella) late :X !



Met my friends for the much talked-about Omakase Burger at Turf City! It was a huge huge pain in the ass to find, especially since we found ourselves vehicle-less that night. The 8.30 shuttle bus never actually came (NB!) so a $7 cab ride and about 4 minutes of lousy map-reading (on Daniel’s part) and 30 seconds of logical thinking on *ahem* my part, we I found the place.

Omakase Burger
200 Turf Club Road #01-05,
Bukit Timah, Singapore 287994
Tel: +65 6763 2698
Site: omakaseburger.com

The decor is really lovely, as you can see here. There was ample seating and even a few communal tables for large groups. The place wasn’t exactly crawling with people but it was still a surprisingly large amount for such a secluded area.

We queued up to get our food and a kindly uncle ( i think he’s the owner’s dad?) was damn cute! He was a little longwinded but it was evident he took great pride in the food he was serving. + 10 points for customer service!


Choose from a selection of burgers (mainly the same burger but with different toppings), top up a few dollars to make it a meal with your choice of fries and a drinks. Shaun had the orange juice (it was just a small little cup), whilst I had the lemonade (which came in an ultra cute jug)! I basically had twice as much drinks as him for the same price, much to his (kiasu) dismay. The lemonade is made fresh as well, has a SUPER sour kick, but pretty refreshing nevertheless.



We each tried different fries – sweet potato, truffle, and cheese (pictured above in that exact order). In the 8 Days review, they said the sweet potato fries were ace but I think they’d changed the recipe cause’ we got fat little sticks that were covered in super thick batter. The batter was too much, in my opinion. The sweet potato fries pictured in the 8 Days review were skinny like normal fries T_T. Truffle fries were nothing to shout about as well but the cheese fries were seriously damn ace. I think they were fried on the spot, not to mention they were completely SMOTHERED in cheese. +10 points!



As for the burger, the main burger here is the Omakase Cheeseburger ($13.90). There are others like the Bacon Omakase Cheese Burger ( which is basically the same thing with bacon in it), the Deluxe (+ onions and mushrooms) and the Ultimate ( + bacon + onions + mushrooms).

We tried the Omakase, the Bacon and i had the Deluxe cause I’m a big mushroom fan. The burger bun is a strange yellow colour (it’s apparently pumpkin based or something), but it was super soft and pillowy. The beef patty was SUPER juicy, no joke! I’d asked Jasmine to hold it for me while I took a photo and the thing basically leaked juice like a busted tap. From what I’d heard about it, the patty was supposed to have a caramelized crust from being grilled but I got none of that. Each bite was just a burst of juice so it was damn moist in general without any crunch (the Bacon Cheeseburger one has a bit of crunch but the bacon wasn’t super crisp either, just a nice hint of texture) but it went really well with the super crispy cheese fries! So it was basically a combo – a bite of ultra moist burger awesomeness, followed by a crispy fry, followed by a sigh of content. Repeat 10 times. Buy another burger. Repeat another 10 times.

All in all, in the reviews it was made out to be super duper duper duper awesome but I think if you have that mindset, you’re bound to set the bar too high. It really was a damn good burger though, really something you have to eat at least thrice in your lifetime. Skip the sweet potato fries (if they’re serving the chunky fat ones when you’re there, else if they’re serving the skinny ones go for it!) and go straight for the cheese fries. I really liked my burger with onions and mushrooms, everyone else loved their own burgers so I guess it’s really a personal preference as to what you like on yours :D !

Do drop by if you’re driving, it’s a little on the pricey side (we each spent between $18 – $30+) but really worth the trip down :D !

Hmkay the following four photos were taken by Beatrice (from Kisslocke):







Blogshopfestival was a blast! At first I was super bummed out cause’ I forgot about it and couldn’t find anyone to go with me. I thought I’d be damn lonely and emo with a full bladder or something but it turns out I was surrounded by friends lol shiok! The lovely Celeste (from theheartaffair) was so freaking awesome for helping me to chope a table with a damn good location cause I was late (as usual). Thank you so freakin’ much T_T ! I’d be screwed without you I think! And right behind my stall was the two chiobus from Kisslocke! They were really fun to talk to and apparently they’re a pair of crazy hardcore shoppaholics seriously LOL they seemed more interested in shopping than selling their clothes lor HAHAHA! I refrained from shopping til the very last minute cause’ i was trying to exercise some self control, and frankly I was a little traumatized after the huge-ass selling post on Thursday. Plus I’m going to bangkok next week so might as well shop there, right? Anyway scored two cute tops, one from The White Carousel which I’m going to collaborate with soon as well :D !

Sold a lot more watches than I’d anticipated and I was just so fucking swarmed and busy the whole time! Thank you so much for all your support guys! A few of you were so cute and told me you were readers hehe so touched T_T ! I gave discounts like nobodies freakin’ business seriously. All the Project Goldmember & Peite watches were going for $20 each only D: ! So do remember to drop by in future k hehe ! Readers get additional discounts ^_^ !

Reinforcements arrived in the form of Shaun, Jasmine, Daniel and Michelle at around 4pm (WHICH WAS FAR TOO LATE BITCHES), but I am thankful for the support nevertheless. Beatrice was like, “WAH WHEN YOUR BACKUP COME IS REALLY ONE BIG GROUP!”. Trufax LOL. We went to watch Rise of the Guardians cause we’re semi-gay like that. I quite liked it :D!

On a side note, I’M FUCKING GOING TO BANGKOK NEXT WEDNESDAY!!!! For like one whole fucking week lol so fucking excited I CANNOT EVEN OQIJDAOISDJAOSIDj I’m going to shop til I fucking die or something seriously hehehehe ^_^ ! It’s my firt time going (mountain tortoise that I am), so I’d appreciate any tips or nice places you guys think are worth visiting ! Do let me know on my formspring k ! Thinking of going to the theme park and the aquarium especially (i love aquatic life), so if you have any reviews, please let me know on my formspring

Trying to clear all my work by then, fingers crossed! Will do a review on the Cotton On swimsuits and the TWC top that I got (it’s FUCKING CUTE) when I have the time, so do stay tuned :D!





Shooting Ponies Grand Opening x Flea on Sunday! Checked out Donna’s ultra purple hair, chatted with DX (my girl crush since forever rofl), met Rachel in person LOL I CAN DIE HAPPY NOW HAHAHA!

And .. that’s about all I can think of for now lol. It’s 2.41am, I’m not about to wax lyrical about anything at all. Honestly, I’m damn tired. I have so much work to do and time is just tick tick ticking away. Today my day went something like :

10.15am Meet Buyer
12 noon  Meet Buyer
1pm  Meet Client at Raffles
3pm  Meet Buyer
4.30pm  Meet Sponsor
6pm  Contract & Billing talk at Laselle
9.30pm Meet client on skype
11.30pm Meet client on skype

My brain is just a quivering mess right now.

I still have to do :

– a wireframe
– donna’s blog
– dingxuan’s blog
– petitefairies’ facebook elements
– corporate client timeline
– mel’s blog
– rachel’s blog
– chevonne’s blog
– fixingfaces’ webstore
– print my namecards
– call a developer that’s giving a client problems
– email a few bloggers that I’ve sponsored with the advert details
– Mail out parcels tomorrow
– Call jamie’s contractor
– collect mailing envelopes from donna
– arrange online skype meeting with 2 new clients
– draft up new contracts
– chase for payment from clients
– try not to die.

I think I may be in over my head lol. I’m really damn tired la zz blogging to take a break from the freelance for awhile. I think after this week I’m not going to accept any more jobs for one week or something. If I don’t take a step back to breathe I’m just going to implode from stress rofl okay that is all kthxbai deadline in 6 hours and 10 minutes wish me luck T_T





Shooting Ponies Grand Opening x Flea on Sunday! Checked out Donna’s ultra purple hair, chatted with DX (my girl crush since forever rofl), met Rachel in person LOL I CAN DIE HAPPY NOW HAHAHA!

And .. that’s about all I can think of for now lol. It’s 2.41am, I’m not about to wax lyrical about anything at all. Honestly, I’m damn tired. I have so much work to do and time is just tick tick ticking away. Today my day went something like :

10.15am Meet Buyer
12 noon  Meet Buyer
1pm  Meet Client at Raffles
3pm  Meet Buyer
4.30pm  Meet Sponsor
6pm  Contract & Billing talk at Laselle
9.30pm Meet client on skype
11.30pm Meet client on skype

My brain is just a quivering mess right now.

I still have to do :

– a wireframe
– donna’s blog
– dingxuan’s blog
– petitefairies’ facebook elements
– corporate client timeline
– mel’s blog
– rachel’s blog
– chevonne’s blog
– fixingfaces’ webstore
– print my namecards
– call a developer that’s giving a client problems
– email a few bloggers that I’ve sponsored with the advert details
– Mail out parcels tomorrow
– Call jamie’s contractor
– collect mailing envelopes from donna
– arrange online skype meeting with 2 new clients
– draft up new contracts
– chase for payment from clients
– try not to die.

I think I may be in over my head lol. I’m really damn tired la zz blogging to take a break from the freelance for awhile. I think after this week I’m not going to accept any more jobs for one week or something. If I don’t take a step back to breathe I’m just going to implode from stress rofl okay that is all kthxbai deadline in 6 hours and 10 minutes wish me luck T_T

Donna’s version on the left and .. mine on the right (HAHAHAHAHA DON’T KILL ME DONNA)!

Today, the Shooting Ponies Studio opens at 34 Haji Lane and Donna’s throwing an opening party + flea event to celebrate it :D ! Do drop by k, I restocked a lot of the prettier petites and the previously sold out glow-in-the-dark faces! All Petites are going for $20 ONLY, so do drop by and grab them before it’s too late! Will update this post with some pics in awhile, so do stay tuned! Will also be selling my preloved stuff (Topshop / F21 / ASOS / Bershka / Zara etc) for flea prices, so drop on by if you can !

All these will be available in limited pieces! See ya’ll later :D !

Donna’s version on the left and .. mine on the right (HAHAHAHAHA DON’T KILL ME DONNA)!

Today, the Shooting Ponies Studio opens at 34 Haji Lane and Donna’s throwing an opening party + flea event to celebrate it :D ! Do drop by k, I restocked a lot of the prettier petites and the previously sold out glow-in-the-dark faces! All Petites are going for $20 ONLY, so do drop by and grab them before it’s too late! Will update this post with some pics in awhile, so do stay tuned! Will also be selling my preloved stuff (Topshop / F21 / ASOS / Bershka / Zara etc) for flea prices, so drop on by if you can !

All these will be available in limited pieces! See ya’ll later :D !